Personenbeförderungsrecht, Taxitarife.
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AsphaltRunner
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Beitrag
von AsphaltRunner » 07.08.2015, 11:52
Our competitors have complained about surge pricing – our dynamic pricing model, which comes into effect when demand massively outstrips supply. The increase in prices encourages more drivers, who work with Uber on a fully-flexible, non-exclusive basis and as much or little as they want, to come out to work and ensures that those already on the road know where they are needed most. And, of course, those who don’t really need to travel will likely wait until prices have dropped. We’ll always be completely transparent about our pricing, with big notices and confirmation screens to make sure you’re aware that surge pricing is in effect.
Believe us when we say we would rather have a car for everyone than have people pay more. But, crucially, dynamic pricing lets us give you the option to get a car when you really need it – something that our competitors didn’t seem to be able to offer today.
http://newsroom.uber.com/london/2015/07/tube-strike/
Ich finde, unser starrer Taxitarif sollte um dieses Preismodell erweitert weden.
Also keine Abschaffung der Tarifpflicht, aber eine Tarifanpassung in Stoßzeiten
Das Leben wird vorwärts gelebt und rückwärts verstanden
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sivas
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Beitrag
von sivas » 07.08.2015, 13:04
wer soll entscheiden, dass eine Stoßzeit vorliegt ? die Zentrale ?
und wie will man dies dem Kunden vermitteln - wenn dreissig Taxen am Halteplatz stehen ? es woanders aber brennt.
ich meine dass wir die Umsätze nur erhöhen können, wenn wir neue Kundschaft generieren.
z.B. durch die 'Taxi-Taste' am Fahrkartenautomaten : 3 € bezahlen, 6 € auf den Preis angerechnet bekommen.
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Guter_Kollege
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Beitrag
von Guter_Kollege » 07.08.2015, 17:12
Das ist das denkbar schlechteste Beispiel dasss Du finden konntest, denn dafür fehlt die gesetzliche Grundlage.
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am
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von am » 08.08.2015, 18:23
Die Taxitaste finde ich interessant
Es gibt kein gefährliches Halbwissen, aber zu viele schlechte Informationen.